NateDog
2002-01-02, 21:10
Jag försöker öppna en egen Hotlineserver från min dator som står ansluten till en D-Link DI-804 switch och BoStream ADSL. Jag har öppnat port 21 i switchen för att programmet skall fungera, men när jag startar Hotline Server kommer en skylt upp med texten:
'Cannot bind to the specified address because it is incorrect or it is already in use. Please change the "Server IP" or "Server Port Number" from "Options/General" and resart the server.'
Har ställt in på port 21 i programmet samt min ip-adress som kom med mitt BoStream-abonnemang. Vad gör jag för fel?
Däremot accepterar Hotline Server om jag skriver in datorns lokala ip-adress. Knäppt..
Mvh
Rikard F.
[Redigerat av NateDog den 02 jan 2002]
'Cannot bind to the specified address because it is incorrect or it is already in use. Please change the "Server IP" or "Server Port Number" from "Options/General" and resart the server.'
Har ställt in på port 21 i programmet samt min ip-adress som kom med mitt BoStream-abonnemang. Vad gör jag för fel?
Däremot accepterar Hotline Server om jag skriver in datorns lokala ip-adress. Knäppt..
Mvh
Rikard F.
[Redigerat av NateDog den 02 jan 2002]