PDA

View Full Version : Hotline Server & D-Link DI-804 ?

NateDog
2002-01-02, 21:10
Jag försöker öppna en egen Hotlineserver från min dator som står ansluten till en D-Link DI-804 switch och BoStream ADSL. Jag har öppnat port 21 i switchen för att programmet skall fungera, men när jag startar Hotline Server kommer en skylt upp med texten:

'Cannot bind to the specified address because it is incorrect or it is already in use. Please change the "Server IP" or "Server Port Number" from "Options/General" and resart the server.'

Har ställt in på port 21 i programmet samt min ip-adress som kom med mitt BoStream-abonnemang. Vad gör jag för fel?
Däremot accepterar Hotline Server om jag skriver in datorns lokala ip-adress. Knäppt..

Mvh
Rikard F.

[Redigerat av NateDog den 02 jan 2002]

sgtpepper
2002-01-02, 22:16
Port 21 är standardport för FTP-servrar, kan det vara så att du har en FTP-server igång som redan bundit upp port 21?

Enligt Hotline-manualen så är standardporten för Hotline 5500, så det är antagligen bäst att köra med den. I manualen står också att du kan ange IP-nummer 0.0.0.0 om du inte kör med flera IP-nummer, testa det, jag har själv aldrig kört Hotline så det här är mest gissningar från min sida :).

------------------
det finns ingen.info (http://ingen.info) tillgänglig.

"inside every human being there's an american trying to get out".

NateDog
2002-01-02, 22:20
Ska pröva med att byta till 5500

/Rikard

------------------
Mvh
Rikard

NateDog
2002-01-02, 23:03
Har prövat att köra med port 5500 och har prövat skriva in 0.0.0.0 i programmet men inget hjälpte, samma skylt kommer up när jag startar.
När jag skrev 0.0.0.0 så satte programmet mitt ip till 192.168.. ja alltså det lokala. Konstigt...

------------------
Mvh
Rikard