View Full Version : Dela ett telia ADSL
Kiwifagel
2001-09-03, 16:01
Hejsan jag bara undrar om man kan dela ett telia ADSL med en hubb???för då måste man ju koppla in sitt adsl in i hubben, bara undra om någon testat detta.
Annars får man ävl ta och köpa en router.
Ha de fint.
Jag skulle då inte tro att det skulle funkar så bra. Utan om du vill köra på det viset så får du köpa en router.
------------------
Vissa här i världen har ju lyckats få CompTIA A+. Som jag då! :)
Kiwifagel
2001-09-03, 16:18
har du testat eller du spekuleraR?
rent teoretiskt sätt går det med hubb och sygate (med virutal nic - fast då behöver du ha igång en dator hela tiden).
Men lättzst är ju att ha två nätverkskort i en dator då egentligen. *inte gilla sygate*
Vill du inte ha en dator igång hela tiden är det en router som gäller.
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Kiwifagel
2001-09-03, 16:30
Fattar inte hur man gör med 2 nätverkskort.Hum ska man då ha de båda installerade på datan eller va då? du kan ju förklara så man fattar något:) haha
båda nätverkskorten ska vara installerade.
Sen delar du ut de nätverkskortet som du har ditt ADSL modem på.
------------------
verktygslådan (http://www.verktygsladan.com)
Livet är som en tärning. Det bästa man kan få är sex :e
Jag undrar hur många gånger denna fråga har dykt upp här egentligen =)
Det är ju som Jymdis säger att du kan ladda ner sygate om du vill köra med adsl-kabeln i uplink-porten och ett nätkort i varje dator. Det snor dock lite kapacitet från klienten så det är ju bättre med två nätkort i en dator som får vara gateway. Och då skulle jag nog rekommendera ICS i windows 2000.. Finns step-by-step guider på microsoft.com
Här finns en bra guide om hur du delar ditt telia adsl...
http://www.gforcex.com/artiklar/bredband/bredband.htm
------------------
"640k borde räcka till för vem som helst"
- Bill Gates, 1981
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.