min dator har blivit lite kånstig det senaste för jag kan bara ha igång den i några timmar innan den slocknar och för att kunna starta den så måste jag dra ur kontakten ur väggen och sätta i den igen och så måste den stå ett tag för den är så nu att ju längre den står avstängd desto längre kan man ha igång den nu och jag undrar om någon vet vilken del jag ska byta ut?
Slocknar
Collapse
X
-
Det låter som ett överhettningsskydd. Kan det vara så att den är "överklockad"?
mvR -
Inte vad jag vet jag köpte den ny för 1,5 år sedan det enda jag gjort är att jag satt i en brännare en till hårddisk och ett nätverkskort
------------------
// David
// David - Probably the best guy in the world
If you search limit, one day you find.Comment
-
Fungerar fläkten?
Du skulle kunna pröva att ta av kåpan och köra den "av-cabbad" och se om det går bättre. Skulle det fungera vet du att det beror på överhettning.
mvRComment
-
Som gammal elektriker så skulle min första åtgärd vara att ta bort brännare och den extra HD:n om det är möjligt för dig. Köra och se om det kan bero på dessa "nya" prylar.
Går det bra så är det bara att plocka tillbaka en sak i taget för vidare testning.
Ingen aning om detta hjälper, men du verkar desperat.
------------------
==========
JaktJanne
==========
<A HREF="http://hem.passagen.se/jaktjan/" TARGET=_blank><Flash>
</A> <Min plats i den binära rymden>"Winning is the science to be totally prepared"Comment
-
Inet Data (där jag köppte den) har ju konkursat. Men det verkar som jag har fått ordning på den nu.
Jag kopplade ur den extra isatta hårddisken och när jag startade blev det Master harddisk failed och då kopplade jag i strömmen ingen och nu har den gått i några timmar. Jag ska låte den stå på när jag tränar ikväll så får jag se om den slocknar.
------------------
// David// David - Probably the best guy in the world
If you search limit, one day you find.Comment
-
DavidB, det är rätt vanligt (med risk för påhopp) att spänningsaggregat ger sig efter några år. Du hade haft den i 1,5 år och har du använt den mycket så kan lödningar som inte är 100 % visa sig ungefär efter så lång tid.
Hur gick den efter din träning?
Tips..
Du kan redigera ditt inlägg via penna/papper ikonen så slipper du nya inlägg /Tips..
------------------
==========
JaktJanne
==========
<A HREF="http://hem.passagen.se/jaktjan/" TARGET=_blank><Flash>
</A> <Min plats i den binära rymden>
[Redigerat av JaktJanne den 19 maj 2000]"Winning is the science to be totally prepared"Comment
Oderland
Collapse
Comment