PDA

View Full Version : Problem med STCC2

AndreasC
2001-12-10, 14:24
Körde STCC2 i min lokala spelbutik och tyckte det var hur snyggt som helst. Köpte det direkt men blev besviken så snart jag upptäckte att det laggar gärnet på min dator. Jag har Windows XP med de senaste drivisarna till mitt grafikkort. Grafikkortet är et Inno3D Tornado GeForce2 32 Mb. Min dator är på 500 MHz (inte det bästa men det räcker till det mesta) och den har 256 Mb i RAM. Jag har ställt in spelet till att köra med så dålig grafik som det bara går. Kör med en screenresolution-inställning på endast 640*480 (16 Bit). Ädå laggar spelet trots att jag startar om datorn. Det går inte ställa in lägre än vad jag har gjort nu. Systemet är nyinstallerat och jag har tömt datorn totalt innan. Ändå!! Vad kräver detta spel i prestanda egentligen. Så jävla imponerande tycker jag inte att det är för att det skulle kräva så jävla mycket av datorn. Jag har sett bra mycket snyggare spel som funkar utmärkt på datorn. Jag tänkte att eftersom det är CD-romen jag kör från så behöver ju naturligtvis den ha lite kräm i sig men 40x borde väl räcka tycker man utan att det ska hacka så att man inte kan hålla sig kvar på banan?

Någon som fattar vad detta beror på?

SirPeter
2001-12-10, 14:26
Vad står det för prestandakrav på förpackningen då?

------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....

AndreasC
2001-12-10, 16:55
Problem med grafikkort:
Det här spelet kräver att datorn är utrustad med ett 3D-kort med stöd för DirectX 7.0 och en upplösning på minst 640x480 pixels i 65535 färger (4 mb eller mer videominne)
samt att grafikkortsdrivrutinerna stödjer Direct3D.

Se till att du har de senaste drivrutinerna för ditt grafikkort. Om du är osäker hur det går
till så kontakta din återförsäljare.

Problem med minne:
STCC 2 behöver 64 MB internminne och att den virtuella minneshanteraren är aktiv. Vi rekommenderar
att Du låter Windows(r) 98 eller Windows(r) 2000 hantera ditt virtuella minne automatiskt (standard-
inställning) och att Du har minst 30 MB ledigt utrymme på hårddisken.

Problem med ljud:
STCC 2 kräver ett ljudkort med stöd för DirectSound. Om ditt ljudkort inte har stöd för DirectSound
kan Du råka ut för hoppande ljud eller konstiga oljud. Vi rekommenderar att Du använder de senaste
ljudkortsdrivrutinerna.

Problem med nätverk:
STCC 2 kräver ett TCP/IP-kompatibelt nätverk och nätverkskort för att kunna spelas på nätverk.
Om Du är osäker på om din maskin uppfyller dessa krav kontakta din nätverksadministratör eller
nätverkskortsåterförsäljare.

Kontrollera också att alla nätverksapplikationer såsom e-post program och liknande är avstängda
innan Du startar spelet.

För bättre nätverksspel välj den snabbaste och kraftfullaste datorn som server. Nätverket påverkas
också av hur belastat det är med annan trafik.

Reefer
2001-12-10, 17:11
Vad för processor har du?

AMD eller Pentium och vad för modell, alltså Duron eller K-6 III eller Pentium III mm...?

Dessutom kan det mycket väl bero på att du kör från CD-ROM:en, du borde *host* ladda ner en patch som finns *host* någonstans som gör att du kan lägga hela spelet på disken utan CD-ROM ;)

------------------

Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches.
-Steve Ballmer Microsoft CEO

mappo
2001-12-10, 19:31
Kolla (både i spelets och i Win's grafikinställningar) att du inte kör med Vsync.

------------------
"These are my principles. If you don't like them I have others."
-Groucho Marx

AndreasC
2001-12-10, 20:08
Mycket riktigt. VSync var aktiverat för kortet, kan inte hitta någon motsvarande inställning i spelet dock så jag nöjde mig med att avaktivera det för kortet. Det funkade iallafall inte för det laggar lika mycket nu.

Jag har en P3

Jag tänkte att det kanske kan vara cd-romen som ligger bakom detta så jag får väl lägga över allt på HD:n då och se om det löser sig. Problemet är bara att jag inte vet vart jag ska hitta den där patchen.

AndreasC
2001-12-12, 17:56
Jag vill ha denna patch du pratade om. Vart finns den?

SirPeter
2001-12-12, 18:02
AndreasC>> Anledningen till att Reefer "hostade" i sin text var att man inte får skriva ut såna saker här på wF eftersom det inte är direkt lagliga saker oftast. Sök på lämplig sökmotor så hittar du säkert den. ;)

------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....

AndreasC
2001-12-12, 19:35
Hade ingen aning om att det var olagligt men ok. Har sökt men kan inte hitta nåt iallafall. Jag får väl kasta spelet i soptunnan sedan.

frankof
2001-12-12, 19:52
Lämplig sökmotor: http://astalavista.box.sk/

------------------
/frankof
Respektlös??!! Jag?!, Nej det är värre än så, förakt kallas det!!
klick (http://www.passagen.se/cafe/medlemsframe/vote.cgi?url=hem.passagen.se/frankof&code=936710937)

Nicrosoft
2001-12-12, 19:54
Eller så kan du kolla dina mail på adressen du angett här :i

------------------
// Niklas

"There is no guarantee that this message has been read or understood."

AndreasC
2001-12-12, 20:13
Har du skickat något till mig då eller? Jag kan inte se något nytt meddelande i min inbox iallafall.

frankof
2001-12-12, 21:42
XL-Dennis:
Tror inte du får Microsoft till att ta bort sidan, dom tror stenhårt på det §jr

------------------
/frankof
Respektlös??!! Jag?!, Nej det är värre än så, förakt kallas det!!
klick (http://www.passagen.se/cafe/medlemsframe/vote.cgi?url=hem.passagen.se/frankof&code=936710937)

Nicrosoft
2001-12-12, 22:15
Skickade igår..

------------------
// Niklas

"There is no guarantee that this message has been read or understood."

AndreasC
2001-12-12, 22:17
Vill du skicka det igen? Skulle uppskatta det.

Rikard
2001-12-13, 10:59
Och i fortsättningen använder ni er av något annat media än webForum om ni önskar hjälp med att "knäcka" program. :l
Tack.

------------------
med vänliga

Rikard
forumledare, webForum

Swey
2001-12-13, 12:39
Det är inte olagligt att knäcka program eller sprida s.k. cracks.

------------------
- Swey
Med reservation för upprörda känslor.

AndreasC
2001-12-13, 15:01
Som jag sa så trodde jag inte att det var olagligt. Spelet är köpt och hårddisken är ej snodd så jag borde få rätt till at bestämma vart jag vill lägga mitt spel, eller hur?