Excel application error!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikael_a
    Medlem
    • 2000-03-30
    • 502

Excel application error!!!

jag får följande fel när jag kopierar eller raderar ett formulär.

felet uppkommer endast när jag trycker på save.
    ...

ply: excel.exe - application error

the instruction at "0x77b84b0" referenced memory at "0x00000000" the memory could not be "read"

click on ok to terminate the application
    click on cancel to debug the application

...
    körs på en WinNt maskin med 128ram, excel startas ifrån en egen server, med ett novel nätverk. plats ledigt på swapdriven 23gb (virtuelt minne satt till 250mb)

rätt jobbigt när man behöver spara ofta. systemansvarig på ABB (där jag jobbar) visste inte vad felet är, trodde det behövdes mer minne?

------------------
    Micke & Annas Sajt
    [email protected]
    [ www.mediakonsulten.se ] - Personlig service och moderna IT-lösningar.
  • Rikard
    Medlem
    Älgen
    • 1999-12-03
    • 8623

Har du möjlighet att publicera hela felmeddelandet, jag saknar nyckelord som t.ex. violation, exception m.m. när jag bara som ovan får ett utdrag - som jag uppfattar det.
    För övrigt, vilken version är det av Excel?

mvR

[Redigerat av Rikard den 24 maj 2000]
    jobbskatteavdrag.se

Comment

• mikael_a
      Medlem
      • 2000-03-30
      • 502

allt inom ... är allt det, som står i rutan, när felet uppkommer.

verionen av excel, är det som ingår i office 97.

dataansvarig här på jobbet tror det behövs mer minne, men jag tvivlar på det. kan minnet vara sönder? men då hade väll jag fått en massa lustiga errors när jag startade upp datorn?

ply: excel.exe - application error = namnet på fönstret.

sedan kommer resten:

the instruction at "0x77b84b0" referenced memory at "0x00000000" the memory could not be "read"

click on ok to terminate the application
      click on cancel to debug the application

följt av två knappar en "ok" och en "cancel"

de har gjort en ny installation av excel idag, men samma fel dyker upp igen.

det uppstår om jag i en arbetsbok, raderar en "flik" eller kopierar till en annan arbetsbok, och därefter trycker save,

om jag bara matar in uppgifter och trycker på save fungerar det, men vi kopierar och flyttar många dokument mellan varandra, eftersom vi håller på att skriva in en massa stycklistor, och de skall vara sorterade på ett visst sätt.

listorna är rätt stora, filen ligger på 4mb, men det skall väll inte vara några probs, när det är 128mb minne i burken?

------------------
      Micke & Annas Sajt
      [email protected]
      [ www.mediakonsulten.se ] - Personlig service och moderna IT-lösningar.

Comment

• Rikard
        Medlem
        Älgen
        • 1999-12-03
        • 8623

Kan det vara så att någon flik innehåller ett namn med ett lika med-tecken. I så fall ersätt det med något annat och pröva.

Låter kanske löjligt, men pröva att markera en cell, välj kopiera från redigera-menyn och spara sedan.

mvR
        jobbskatteavdrag.se

Comment

Working...