View Full Version : Förlorad Site Info i Dreamweaver
Hejsan
Är det någon som vet var Dreamweaver lagrar informationen om de servrar som man lagt in i "ftp-programmet"?
Av nån anledning så rensade min Dreamweaver varenda site jag hade lagrad :(
Jag har en svag aning om att det skall vara i en registernyckel nånstans, men frågan är om man kan återskapa det när det en gång har havererat.
Daze.
SPike.CoM
1999-12-13, 19:10
Öhh, det är konstigt att Dreamweaver rensade hela listan. Det ska den inte göra själv. Men har du inte informationen på papper? För det är mycket enklare att läsa direkt på papper än på register filen. ;)
Jag tror inte att det ska finnas lagrat på en registernyckel. Det ska lagras nånstans i mappen ...Macromedia/Dreamweaver2/Configurations. Är den borta så...
Nä, du får allt ta och skylla dig själv egentligen om du inte har en undansparad sida med konfiguration. Jag tror inte på den valsen. För en sån tabbe gör man bara icke.
Visst har jag informationen sparad, men faktum kvarstår att när Dreamweaver krashade så rensade den faktiskt ut informationen.
Min förhoppning var att det fanns någon med insikt i frågan, och inte bara var obstinat.
Sådana figurera det allt för ofta på mailing listor runt om i världen.
Daze
Sitecachen ligger som default i:
C:\Program Files\Macromedia\Dreamweaver 2\Configuration\SiteCache\
och det finns ingen anledning att sörja dess bortgång. Den brukar jag själv rensa ut ibland :)
Att göra en ny cache på sina sajter går på ett par sekunder och görs i menyn "Site/Recreate Site Cache"
När det gäller dina FTP konton, så fanns dom inte där i alla fall.
Dom hittar du precis där du hoppades, nämligen i registret.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Macromedia\Dreamweaver2\Sites\
öppna mappen och sajterna är numrerade likt -Site0 o.s.v.
Lycka till
Jag tycker även att du skall kontakta macromedia och påtala buggen, de är snabba på att svara och hjälpsamma.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.