PDA

View Full Version : IIS 4.0 hatar mig

His Divine Shadow
2001-07-19, 13:37
När jag ändrar nått i koden och ska ta uppdatera så händer inga ändringar, ibland blir det bara skräp och errors, men tar och och stänger IIS via "Services" i kontrol panelen och startar det igen funkar det.
Vad är det för problem?

------------------
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning.

His Divine Shadow
2001-07-20, 06:52
hmm... Chainsaw, sådant tal vill nästan få mig att avinstallera FreeBSD från min dator...

Och Per sorry för dubbelpostningen, efter jag postat i NT forumet såg jag att jag nog valde fel forum.

------------------
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.

Rikard
2001-07-20, 15:09
Har du möjlighet att utveckla vad det är som går åt pipan? ;)
IIS 4.0 alltså. OS? SP?

His Divine Shadow
2001-07-20, 21:11
SP: Service Pack 6a(har väl Mdac 2.6)

Problem:

OK jag gör en ändring i en fil, tex. lägger till en tabell med ett fält och en dynamisk länk som använder ASP.
Jag laddar om sidan efter jag sparat ändringarna, sidan har
1) ingenting har ändrats, detta händer bara ibland och om ändringen är liten el. inte har nått att göra med ASP koden.

2) Sidan ser åt skogen ut, den ser ut som en apa skulle ha skrivit den.

Detta löses genom att gå till servern själv(vilket nu ligger 1-2 meter från min arbets station) och gå till
Kontrol Panelen -> Services, leta up Web Publishing Service och stoppa den och starta igen och ladda om sidan, allt funkar.
Detta är ett problem.

------------------

emission
2001-07-20, 21:35
2) Sidan ser åt skogen ut, den ser ut som en apa skulle ha skrivit den.

En sökning på IIS,forest och monkey på TechNet gav tyvärr inga svar.... ;)

SirPeter
2001-07-20, 22:06
emission :e