View Full Version : Representant för Internetföretag
Allt du behöver är en dator, en Internetuppkppling och grundläggande kunskaper i engelska.
Jobba hemifrån, deltid eller heltid i ett seriöst Internet marketing företag.
Du ska ha framåtanda! Ingen särskild utbildning krävs, träningsprogram finns inom företaget.
Lön: Provision. Du får själv betala in skatt och sociala avgifter.
Tills vidare. Tillträde: Löpande
låter det inttressant? Skicka in en ansökan via e-mail. Vill du ha mer information så kan du gå in på hemsidan www.blueweb.nu (http://www.blueweb.nu) klicka på "Erbjudande" i menyn.
MVH/Carl, SFI-representant
------------------
BlueWeb
Inte nog med detta, du kan även hjälpa andra att bli SFI-representanter, du får då även provision på detta och du kan även på din hemsida ge bort GRATIS abonnemang till något av våra nyhetsbrev och få provision på det!
Luktar väldigt mycket MLM - tveksamt om webForum skall användas för att marknadsföra sådana (i mina ögon högst oseriösa) verksamheter?
------------------
Robban < robban@lipogram.com >
BlueWeb tipsar om affärsideér, små som stora, varav några är webbrelaterade.
Vi strävar hela tiden efter att lägga in seriösa affärsideér och vår bedömning är att SFI är ett seriöst företag. Skulle vi mot förmodan ha fel så är vi de första att erkänna vårt misstag.
Men erbjudandet är gratis och värt att testa, tycker vi.
MVH/BlueWeb
------------------
BlueWeb
Håller med robban luktar skumt tycker jag!!
------------------
crack the liar´s smile
sgtpepper
2001-04-15, 23:39
Beskrivningen av SFI på sidan innehåller allt ordbajseri som ett tvättäkta amerikanskt MLM-trams skall innehålla enligt formuläret "lura pengakåta dumhuvuden":
SFI står för SixFigure Income Marketing Group
Ah, visst. Självklart tjänar man sexsiffriga belopp på att sälja sunkiga produkter, eftersom det sker "på nätet". Att liknande produkter oftast finns att köpa för ett billigare pris på närmsta stormarknad är oviktigt.
Många som väljer att bli representanter tjänar redan efter några månader 10 000-20 000 kr/månaden genom att arbeta deltid. De som arbetar heltid tjänar efter något år ofta 100 000-500 000kr/månaden!
Ojoj, avancerad "lättförtjänta stålar"-onani. Funkar säkert bra på sorgligt Finax-telefonlånstyngda personer. Tveksamt om normala tänkande människor går på det dock. Självklart går det att tjäna dessa summor på MLM, men då måste man värva tusentals idioter som får ta den ekonomiska smällen under en. Det är förmodligen lättare och mer moraliskt riktigt att deala heroin.
------------------
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny
SGT Pepper
Tråkigt att du har en sådan negativ attityd. Det är också sorgligt att höra att du idiotförklarar alla dessa människor som greppar chansen. Sedan tycks du verkligen mena att det är mer OK att sälja heroin än att bli SFI-representant??????????
Kommentarer är onödiga!
MVH/BlueWeb
------------------
BlueWeb
sgtpepper
2001-04-16, 10:48
Det är också sorgligt att höra att du idiotförklarar alla dessa människor som greppar chansen
Det kan du hoppa upp och sätta dig på att jag gör. Jag har haft nöjet att på nära håll studera diverse MLM-scams och pyramidspel. Om man har en normal sund intelligens och har läst minst gymnasiets A-kurs i matematik samt har en viss allmänbildning så ställer man sig följande fråga när det gäller MLM:
Produkterna som ingår i MLM-systemet utmålas alltid som "unika" och "världsledande". Hur kommer det sig då att det i infotexterna aldrig fokuseras på dessa produkter utan snarare på själva pyramidspelsförfarandet med "oberoende representater"-skit, värva medlemmar och liknande? Gäller inte normala kommersiella lagar för MLM?
Alla MLM-grunkor som jag sett/läst innehåller en kakafoni av svengelska skitutryck (ta bara "ett seriöst Internet marketing företag" som exempel, herrejesus!). De är i grund och botten uppbyggda som pyramidspel (oavsett vad alla oberoende bantningspulvers-försäljare säger) och de enda som tjänar på dessa "affärstillfällen" är de som kan lura flest av sina kamrater/arbetskollegor etc. att gå med i nätverket.
När skall folk inse att det man tjänar stålar på inte är att "värva oberoende representater" utan genom äkta företagsamhet, en god produkt samt kunnighet om marknaden. Man når inte Mammons rike genom att sitta i sina mysbrallor hemma i betongförorten och värva medlemmar till ett patetiskt MLM.
Sedan tycks du verkligen mena att det är mer OK att sälja heroin än att bli SFI-representant
Att prostituera sig är mer OK än MLM, att deala ful-tjack till pundarna på plattan är ungefär lika OK. Att förgifta samtliga av Sveriges vattenreserver med kolera är ett snäpp mindre OK.
[redigering] Sen kan man ju även räkna lite på värvningsmodellen. Har man läst gymnasiets B-kurs i matematik så börjar man ju garva när man försöker matcha "inkomster runt 500 000 i månaden" kontra antalet värvade. Anta att det i ditt nätverk finns 1000 personer som tjänar en halv mille i månaden, hur många måste du befinna sig under dessa i stegen? Svar: en hel jävla världsdel.
------------------
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny
[Redigerat av sgtpepper den 16 apr 2001]
Skywalker
2001-04-16, 12:54
Trots att jag håller med sgtpepper i själva sakfrågan (Ej det där med droger etc) så ber jag att vi taggar ner lite och för denna debatt på en något mänskligare nivå ;)
------------------
Forumledare webForum
applåderar sgtpepper med både händer och fötter.
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
all your base are belong to us!</A>
Håller med @anders ;)
------------------
/// P
Håller med @nders och P ;D
------------------
*g0sA*
Stirrar mig blind på hur löjliga människor egentligen kan vara...
------------------
Mina knäskålar klapprar fortfarande efter Kent-Mustafas (http://www.shapestate.com) trummsolo!
[Redigerat av oelbal den 07 jul 2001]
Jag håller med sgtpepper till 100 %. Förutom när det gäller drogerna.
[Redigerat av klas19 den 07 jul 2001]
*tråden är flera månader gammal*
Vad gör det då Martin? Finns det någon regel som säger att man inte får skriva i en tråd som är gammal ;)
Del Pero
2001-07-08, 12:54
Martin :q
------------------
Get In Shape (http://www.shapestate.com)
han måste nog ha menat matti...
------------------
//Thom Brander
Mail: thom@brander.as
MSN: sorbogrillen@hotmail.com
Muzzafarath
2001-08-09, 17:01
*tråden är flera månader gammal*
------------------
<[MK]> "bönderna kämpar för bredband"
jaha men ändå så måste du skriva i den?
------------------
//Thom Brander
Mail: thom@brander.as
”Nästan all import kommer från utlandet” - George W. Bush
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.