View Full Version : Firefox crashar flera gånger per dag.....
Hej!
Har senaste versionen av Firefox och kör Windows XP
Jag är så less på att Firefox crashar stup i kvarten och att behöva starta om.
Det händer oftast men inte alltid när jag är inne på Facebook.
Har varit inne på deras sida för troubleshooting....får upp mina inrapporterade crashrapporter, men jag kan inte tyda dem.....
Är det någon som har en idé hur jag kan få det här problemet löst??
Undrar Mayki som hoppas på en lösning
Har tyvärr ingen lösning på ditt problem. Men varför inte prova med ett annat alternativ? Testa en annan webbläsare. Jag rekommenderar Google Chrome: http://www.google.se/chrome
Vilken version av FF kör du med?
Jag hade liknande problem med en viss version. Jag fick downgrada till en tidigare version tills en nyare version kom ut, som tydligen fixade problemet. Fast detta problem hade jag iofs med version 2.x tror jag.
nitro2k01
2009-10-27, 22:03
Det är inte omöjligt att ditt problem skapas av Flash. Pröva att inaktivera Flash ett tag och se om det hjälper. Tools > Add-ons > Plugins > Klicka på Flash, sedan Disable. Då kan du visserligen inte titta på Youtube eller annat som behöver Flash så länge Flash är inaktivt.
Jag har testat med Google Chrome men datorn blev jätteseg, visserligen var det precis när den kom ut......kanske är den bättre nu??
Jag kör version 3.5.3 av Firefox
Jag har IE också och varierar beroende på vilka sidor jag är inne på.
Har varit inne och kollat mina tillägg och insticksmoduler och testat att avaktivera några stycken....men avaktivera Flash är ju inte så kul, vill ju kunna kolla YouTube videos. Men jag ska avaktivera och testa ;-)
Kanske problem med OS eller hårdavara? :| *wildd guess*.
Utan felmeddelanden kan det bli svårt att hjälpa dig.
Kan man bifoga en fil här inne?
I så fall kunde jag ju visa krash rapporten...
nitro2k01
2009-10-27, 23:00
Klicka på gå till avancerad längst ner på denna sida, sedan hantera bifogade filer en bit under textrutan.
Ok här är filen...hoppas du förstår mer än vad jag gör :)
Ofta när Firefox strular brukar det enklast lösas genom att skapa en ny profil. Testat det?
Jag har inte testat att skapa en ny profil.....får väl testa det.
Innebär det då att alla mina inställningar tas bort?
Hittade ett alternativ till att skapa en ny profil här http://www.pctipsbox.com/make-firefox-faster-with-your-old-firefox-profile/#more-4214
Användevar också Firefox. En tid testade Facebook, och oavsett att öppnade inte diverse sidor o var ällmänt försiktigt, fick jag STORA problem, hårddisken kraschade till sist...
Är ju inte så duktig att bekämpa virus, men Facebooken använder inte längre...
Jag har bra antivirus-program...så problem med virus har jag inte...även om jag använder facebook.
Det lutar nog åt att det är ett tillägg el. insticksprogram som ställer till det. Har avmarkerat alla utom flash...och nu verkar det fungera bra.....inga mera krashar :-)
Tack för råd alla ni som svarat!
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.