PDA

View Full Version : Videofördröjningar i Vegas Pro 8.0

Effin
2008-12-17, 20:02
Hej!

Jag försöker att redigera ihop ett klipp jag så småningom tänkt lägga upp på Youtube. Klippet består av flera olika mindre klipp från ett och samma avsnitt av Kanal 5's Sanningens Ögonblick, som jag klippt ut till kortare avi-filer med hjälp av SolveigMM AVI Trimmer.

Men när jag sen försöker att öppna dessa filer i exempelvis VLC så får jag meddelandet "Denna AVI-fil är trasig. Spolning i filen kommer inte att fungera. Vill du försöka reparera den (kan ta lång tid)?" varpå jag väljer ja. Då fungerar klippet klanderfritt i just VLC.

Men när jag sedan försöker att öppna samma klipp i Vegas Pro 8.0 (som jag använder som redigeringsbas) uppfattar programmet enbart ljudet. Därför gör jag ett försök att konvertera om filerna till wmv i Windows Movie Maker - och nu fungerar klippen. Dock med det undantaget att fördröjningen i själva bilden är påtaglig (5-10 sekunder) i förhållande till ljudet.

Googlade efter eventuella codecs och tankade hem senaste GordianKnot RipPack, men några fördelaktiga förändringar går inte att skönja.

Vore tacksam om det fanns nån som kunde hjälpa mig! Jag sitter liksom fast och har gjort vad som står i min kapacitet för att hitta lösningen på egen hand. Men man är väl bara människa :)

Tack!
/Effin