View Full Version : Vågräta streck i Word 2007 dokument
MickeA.com
2008-08-17, 20:21
Hej,
I ett worddokument som jag sitter och skriver har det dykt upp två horisontella streck - ett i huvudet och ett i foten.
Hur dessa har kommit dit vet jag inte, hur man får bort dom vet jag inte heller...
Dom ligger inte i sidhuvud / sidfoten för några sådana har jag inte.
Någon som vet vad det här är och hur man får bort dom?
Tack!
Ingen aning.
Men kan dunte bara kopiera det du ska ha (minus strecken) och klistra in i ett nytt dokument?
stoffe-2k
2008-08-17, 22:17
kan du ta en skärmdump och visa?
MickeA.com
2008-08-18, 06:01
Ingen aning.
Men kan dunte bara kopiera det du ska ha (minus strecken) och klistra in i ett nytt dokument?
Jag hatar det här nya äckliga office, fattar inte ens hur man markerar fler objekt samtidigt :)
MickeA.com
2008-08-18, 06:14
Jag hatar det här nya äckliga office, fattar inte ens hur man markerar fler objekt samtidigtAha, det gick inte att markera en textruta och en bild samtidigt, men får ta en sak i taget.
Ingen aning.
Men kan dunte bara kopiera det du ska ha (minus strecken) och klistra in i ett nytt dokument?YEs, nu blev det som jag ville, utan streck i ett nytt dokument.
kan du ta en skärmdump och visa?Laddade upp filen här.
:stefan:
2008-08-18, 16:29
Hm, jag blir inte heller av med de där strecken (kör 2007)...
Dyker de upp om du öppnar ett nytt tomt dokument? Kanske har nästlat sig in nåt i normal.dot (om den finns fortfarande)..?
Förresten, när du ändå fick mig att titta - "Kom ihåg att ange fakturanummer" skulle jag skriva. ;)
Jag kör Word X och för mig är det Kantlinjer
Tog bort dem under Format - Kantlinjer och fyllning
där jag under Kanntlinjer såg dem markerade och ändrade till "ingen linje"
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.