View Full Version : Always on top
webbmannen
2000-02-05, 23:52
Jag igen :)
Har legat lågt ett tag så jag tycker det är min tur nu som ni märker ;)
Nu undrar jag om jag kan få mitt lilla extrafönster till att ligga kvar ovanpå underliggande webbsidor även då dessa aktiveras?
Sökfunktionen här på webForum gav inget napp där heller :( så därför måste jag störa igen :r
/webb
Finns väl fler varianter men onBlur="window.focus()" i bodytaggen fungerar ganska bra.
Har för mig att även onChange ska gå...
webbmannen
2000-02-06, 14:46
Hej FlashX,
Jag fick inte dina förslag till att fungera. Eventuellt gjorde jag något fel :q
Resultatet blev att det nya lilla fönstret la sig snällt utanpå det stora huvudfönstret, men samtidigt så blev det omöjligt att påverka huvudfönstret.
För att beskriva problemet ytterligare så kan jag säga så här:
När du klickar fram det lilla extrafönstret med smileys:arna här på forumet så skulle jag vilja att de låg kvar ( synligt och påverkbart ) när jag sedan gick in och skrev vidare i mitt inlägg. Som det är nu så lägger sig huvudsidan ovanpå smileysidan. Detta kanske inte går att göra alls :q
/webb
Det fungerar inte så bra i Explorer eftersom det blir näst intill omöjligt att scrolla huvudfönstret, då detta räknas som inaktivt.
(Har dock för mig att det fungerar i Netscape)
Rådet är att man inte surfar med hela skärmen (fast det är ju oftast fråga om en vanesak).
Forumet fungerar i en bredd av 640px och smiley-fönstret öppnas alltid längst till vänster så det borde normalt finnas utrymme kvar på skärmen.
[Redigerat av kjell den 07 feb 2000]
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.