PDA

View Full Version : java kommer från c++ Jag behöver hjälp i c++

Classe R
2000-01-11, 12:57
Kanske skriver jag till fel forum, men eftersom java kommer från c++ kanske man kan få hjälp här.
Jag har prcis börjat använda Borland C++ Builder 3.0 och klarar av det mesta där, men jag förstår inte varför jag inte klarar av att använda mig av Quick Report. Jag får formuläret och Quick Report att visa de data jag vill visa, men jag vet inte hur jag får tillgång till QR från min meny när jag startar min databas med exefilen. Ikonen för att starta QR försvinner helt.

Om ni inte kan hjälpa mig, vet ni vart jag kan få hjälp, på nätet.

m.v.h Clas Ringdahl

------------------
Classe R
clasr@mail.bip.net
http://www.torget.se/user/c/clasake

RGB
2000-01-13, 01:32
Det du vill ha hjälp med är en utvecklingsmiljö/kompilator(dvs ett program) för C/C++ och inte något programmerings språk.

//R.G.B

RGB
2000-01-15, 16:22
Då C/C++ i stort sett bara har liknar med Javascript när det kommer till operatorer. Och i viss mån även en del övrig syntax men bara på mycket långt håll är besläktat med JS så stänger jag ämnet för att inte riskera att hamna allt för mycket "OFF TOPIC". Då jag ändå hoppas att Clas får hjälp med Borland C++ Builder 3.0 så ber jag dem som kan svara på frågan eller hänvisa till vart man kan hitta information som kan lösa problemet kontakta honom genom den e-post adress som han angav i ovanstånde inlägg.

//R.G.B Moderator Javascript