View Full Version : Att ge upp är att dö...
Hallgren
1999-12-25, 15:03
När jag sitter och arbetar med siten så börjar jag alltid att tänka på de ord man får höra från NS användare "Byt till NS, det är mycket bättre","Inga problem med NS" osv, fast varje gång jag hör de orden i skallen är när jag inte kan få de där tabellerna att fungera och så skrattar jag lite ironsikt för mig själv innan jag slår näven i tangentbordet, stänger av datorn och går ner och sätter på kaffe.
<>------------------------------------------------------<>
Kan ni ta en titt på www.kallarenkronan.com/ex1.htm (http://www.kallarenkronan.com/ex1.htm) och berätta förmig varför det inte fungerar i NS och gärna hur man fixar det (om det nu går) :l
Mvh Hallgren
[Redigerat av Hallgren den 25 dec 1999]
[Redigerat av Hallgren den 25 dec 1999]
Varför inte bara göra en enda table med en ram runt?
Hallgren
1999-12-25, 15:55
Det kan man undra, nej så här är det. Jag försökar att få en mycket smal linje, men när jag bara gör en tabell så blir linje runt lite för tjock..
Mvh Hallgren
Lägg in detta i den mittersta ramen.
Dock så kommer nog ramen att bli större i NS än i IE ändå.
<TD width="100%"><FONT color="#CCCC66">_&_n_b_s_p_;_<FONT>
Ta bort understrecken, hittade inget sätt att skriva blankstegs-kod på, det blev bara mellanslag av det i koden om man skrev det.
------------------
mvh Robert Ekman
[Redigerat av R Ekman den 25 dec 1999]
Hej Nr 100 :) !
Ta en titt på det vi kallar webForum-kod... längst ner i menyn så ser du ett rött B inom parantes där förklaras hur du skriver in kod på sidorna... det går även att redigera i ens egna inlägg om man upptäcker något fel... :)
------------------
Med vänliga hälsningar,
Sune Andersson, webForum Admin.
Jo såg att det gick att redigera sen.. :)
Hm, men vilken kod ska man använda för att klistra in html kod då? Testade [kod] men det blev inget resultat.
------------------
mvh Robert Ekman
<TABLE BORDER="1">
<TR>
<TD> </TD>
</TR>
</TABLE>
Om du t ex vill skriva ett &-tecken i en kod som ovan så skriver du &_amp_; (ta bort understrykningsstrecken) istället för &-tecknet så blir det rätt. För att beskriva HTML annars så är det bara att skriva koden rakt upp och ner.
[Redigerat av Sune den 25 dec 1999]
[Redigerat av Sune den 25 dec 1999]
Om det var en fråga hur man klistrar in HTML-kod för att t ex lägga in bilder eller blinkande text etc i inläggen, så är denna möjlighet bortplockad i i stort sett alla forum, begränsad i andra. Detta för att forumet inte ska bli alltför tungt att ta sig igenom. Det är ju först och främst diskussioner om hur man kodar som diskuteras här inte vad man kan koda.
------------------
Med vänliga hälsningar,
Sune Andersson, webForum Admin.
Benny Henriksen
1999-12-27, 01:47
Hej!
Jag hade samma problem, men kolla gärna in min kod på "mittabellerna"...till sist fick jag till det med lite råd och dåd härifrån forumsgänget :) Kolla in koden på denna sida: http://www.blueshark.net
MVH Benny Henriksen
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.