PDA

View Full Version : Frames? scrolling

McD
2000-05-12, 15:06
Hej

...har uppdelat en sida i en jädrans massa frames men jag vill BARA att det fortfarande skall finnas EN scrollningslist på högra sidan av webbläsaren...no scorlling på alla andra frames...men det funkar inte o ha scrolling auto på huvudframessidan...(sida som innehåller eller vill öppna andra framessidor)

Anledningen till varför jag har så mycket frames är att jag har lixom blider i tomma fönster som när allt är laddat blidar min loyaout på hemsidan...

Tips tack!

------------------
McD -
Burgers for the people!
www.mcdz.net

a
2000-05-12, 19:48
märkligt, finns ingen anledning till varför det inte skullefungera att använda auto som inställning utifrån det du beskrivit. Kan du skicka url:n till sidan så skall jag ta mig en titt?

McD
2000-05-13, 13:01
Tvärr kan jag itne göra det men kanske jag kan skicka över html sidorna?

Vad har du för mail...

//McD

------------------
McD -
Burgers for the people!
www.mcdz.net

Netmums
2000-05-16, 10:10
Det här inlägget verkar ha hamnat lite fel och flyttas därför till HTML forumet istället.

Mvh
Netmums

Kim
2000-05-16, 10:17
Det är möjligt att jag inte förstår ditt problem riktigt men är det inte bara att sätta scrolling="no"?

------------------
Kim Halderot
kim@finansvalpen.nu

BwA
2000-05-16, 12:26
Kopiera din frame kod här - om dom har tagit bort html funktion i UBB är det inga problem
syns inte koden byt ut < > med| eller annat streck så kan man kolla in koden
Här ser jag att man inte får använda html kod så det är bara att apsta in den då eller :)
Test : <style type="text/css">
<!--
a { text-decoration: none}
-->
</style>
BwA

anddo
2001-10-10, 15:11
MCD vill du att den scrollen till höger ska scrolla hela sidan inklusive alla de "jädrans massa framesen" ?

Finns det en lösning på detta?

Web-Tor
2001-10-10, 15:15
Jag tror inte att McD sitter och klurar på detta fortfarande.
Det var trots allt 1½ år sedan han postade frågan. ;)

------------------
/Tor
www.tor.nu (http://www.tor.nu)

McD
2001-10-10, 15:19
:) hehe stämmer bra!

Jag vet bättre nu.. använder inte frames överhuvudtaget. kör asp och massa request istället. och självklart databaskopplingar *myser* :)

Så här efteråt så måste jag tala om att denna fråga var bra dum :e

Om man har en liten ruta mitt i sitt webläsarfönster och ska köra med frames så är det ganska värdelöst att ha scrollen längst till höger (men som i mitt fall här ovan så paja skrollen min layout). Bättre och bygga upp sådana här sidor med dynamiskahtml scrollers. anddo vill du ha hjälp med det så säg till så drar jag över lite kod.

Ska man göra som jag ville så är det javascript man får använda och ett fett sådant. Ett script som gör scrollen till höger låst till mitten framen och den är ju inte att leka med ;D JavaScriptet asså... men det finns det andra forum för :)

Välkommen till wf anddo!

Urk! 1,5 år har jag varit här så länge och förpestat Er... :e
------------------
McD- Burgers for the people!

www.McDz.net (http://mcdz.net) www.SweQuake.com (http://www.swequake.com)

[Redigerat av McD den 10 okt 2001]