Jag har ett problem på en sida där jag skickar lite information till en e-mail lista på en annan server.
Problemet ligger egentligen på mottagarsidan, som bara tar emot informationen, lägger in den i databasen, sen har den en Popup-box som säger nåt snällt och sen ska man trycka OK.
Det som händer när du trycker OK är att de skickar tillbaka en till sidan man kom från...
Detta tycker jag är rätt så dumt, så jag vill att hela fönstret stängs när man kommer tillbaka... Detta har jag för närvarande löst med en if-sats och en session, så här:
[kod]
If Session("subscribed") = "1" Then
Response.Write "<script>window.close()</script>"
Else
Session("subscribed") = "1"
End If
[/kod]
Vilket alltså sätter Session("subscribed") till ett första gången man kommer in, och när man skickas tillbaka, så stängs den...
Detta fungerade bra för mig, men en del andra som använder sidan har problem med att fönstret alltid stängs, oavsett om de har varit där förut eller inte...
Någon som vet varför detta problemet uppstår, och hur man ska lösa det?
Eller några andra förslag hur man ska ta sig runt problemet...?
------------------
Kallepocket
Problemet ligger egentligen på mottagarsidan, som bara tar emot informationen, lägger in den i databasen, sen har den en Popup-box som säger nåt snällt och sen ska man trycka OK.
Det som händer när du trycker OK är att de skickar tillbaka en till sidan man kom från...
Detta tycker jag är rätt så dumt, så jag vill att hela fönstret stängs när man kommer tillbaka... Detta har jag för närvarande löst med en if-sats och en session, så här:
[kod]
If Session("subscribed") = "1" Then
Response.Write "<script>window.close()</script>"
Else
Session("subscribed") = "1"
End If
[/kod]
Vilket alltså sätter Session("subscribed") till ett första gången man kommer in, och när man skickas tillbaka, så stängs den...
Detta fungerade bra för mig, men en del andra som använder sidan har problem med att fönstret alltid stängs, oavsett om de har varit där förut eller inte...
Någon som vet varför detta problemet uppstår, och hur man ska lösa det?
Eller några andra förslag hur man ska ta sig runt problemet...?
------------------
Kallepocket