PDA

View Full Version : Vad tror ni?

ejick
2004-06-27, 21:01
Hej,

imorgon eftermiddag skall jag börja min första dag på mitt nya jobb och har fått förfrågningar om jag kan visa upp lite av det jobb jag har gjort på datorn.

Det skall inte vara något avancerat utan det skall presenteras på ett enkelt sätt så att vikten ligger på mina alster.

Jag undrar således som den version jag håller på med duger för detta eller om jag skall lägga ned lite mer tid. Än så länge är den nästan för enkel.

Hur som helst... Det är bara en enkel version och inget avancerat så jag vill inte ha massa synpunkter på designen (den obefintliga) utan på arbetet och själva upplägget.

Skulle även vilja veta om den funkar i andra webbläsare, har bara kollat med IE 6 och FireFox 0.8

Tacksam för synpunkter

Sidan: http://erik.martinsson.org

PersianBulldog
2004-06-27, 21:11
Det stavas Webdesign.
Snyggt och "cleant".
Safari 1.2 (http://capture.danvine.com/results/58109.png)
Jag tycker att du borde namnge dina verk; det blir lättare att navigera då. Man blir bara yr av alla siffror.
Ska du inte ha något i Webdesign-dropdownen bör du ta bort den.

Josef
2004-06-27, 21:11
Skulle vara kul med någonting annat än bara vitt när man inte har valt någonting annat.

Vidare skulle det vara lite lättare om du bytte ut alla siffror mot namn på bilderna...

Snygga saker du har gjort! :bire

netslave
2004-06-27, 21:12
"webdesing" felstavat

asmodie
2004-06-27, 21:14
Personligen tycker jag att ditt sätt att visa dina alster är riktigt kasst.

Jag älskade verkligen de grejer du har gjort. Många av loggorna är grymt snygga. Men hemsidan är jobbig och kräver mycket arbete av användaren. Jag tyckte du ska satsa på en mer grafisk presentation av ditt arbete men hjälp av thumbnails och uppbyggande av galleriliknande sidor.

Jesper T
2004-06-27, 21:21
PersianBulldog:Webdesign
asmodie:Webbdesign

Man verkar kunna stava hur som helst... ;)

Personligen hatar jag selectlister för navigation, ändra! ;)
Snygga alster! Bra!

Säger det en gång till:
Webdisajn heter det och inget annat. :)

ejick
2004-06-27, 21:26
Tack för synpunkterna! Trevligt att ni var några som tyckte om sakerna :)

Jag har ändrat stavfelet, sedan ang namngiviningen har jag funderat på det men jag valde bort det.

Anledningen var att det skall som sagt vara en väldigt enkel version och använder man explorer (PC)kan man lätt navigera med tab och piltangenterna. Jag kommer ju sitta med och berätta om verken och då känns det som ett lämpligt sätt att presentera det på.

Personligen tycker jag att ditt sätt att visa dina alster är riktigt kasst.
Jag är medveten om att det inte är någon höjdare att visa det på detta sätt, men jag har inte lyckats bli nöjd med någon portfolio-site sedan 1999 så detta känns bättre än inget. Det kommer väl antagligen att komma upp något ordentligt när jag får mer tid.

asmodie
2004-06-28, 10:03
Eftersom du fått jobb så känns det inte som om att det splar någon större roll. Men om du nu skulle vilja hitta ett nytt jobb så kan jag hjälpa dig ta fram en snygg och bra portfolio i byte mot en illustration eller två. Ibland är det lättare när någon annan gör jobbet.

logic
2004-06-28, 14:03
Nån snyggare logotyp till sidan kunde vara roligare, likaså nån kant istället för en direkt övergång till bakgrunden.

Innehållet är imponerande! Jag blev mkt imponerad av några logotyper, och illustrationerna var bitvis fantastiska. Jag kanske kontaktar dig om jobb i framtiden ;)

Jag håller dock med föregående talare om att det är lite småirriterande att inte se annat än siffror i selectmenyn. Men jag gillar att du har en egen stil, det är ju inte så många som använder såna menyer! En sista grej vore att göra så portfoliohemsidorna poppar upp i ett nytt fönster, det är rätt jobbigt att behöva backa för att komma tillbaka till din sida ;)

// Logic

ejick
2004-07-01, 00:35
Det blev ingen ändring eftersom jag ansåg det fungera bra för den typen av visning jag skulle göra. Kommer väl att få klart någon riktig version längre fram. :)Men om du nu skulle vilja hitta ett nytt jobb så kan jag hjälpa dig ta fram en snygg och bra portfolio i byte mot en illustration eller två.
Tackar för erbjudandet men anser nog att man skall göra sin portfolio själv.

Du kan alltid höra av dig om du är intresserad av någon illustration eller liknande så kan vi kanske lösa det då.

Tack för visat intresse och allt beröm! :)